رژیم چاقی

رژیم چاقی باید اصولی باشد تا بتوان نتیجه ای مطلوب و ماندگار از آن گرفت .

 

اولین اقدام برای رسیدن به اندام ایده آل شناسایی مشکلات بدن است . آنالیز صحیح بدن وشناسایی عوامل ایجاد لاغری در بدن فرد از اهمیت ویژه ای برخوردار است که باید یک متخصص تغذیه به آن آگاهی کامل داشته باشد .

 

رژیم چاقی

 

زمانی که تحت درمان تغذیه ای قرار میگیرید باید توجه داشته باشید که پزشک موظف است علل چاقی یا لاغری شمارا بازگو کند و نسبت به مشکلات بدن و یا ساختار فیزیکی و درونی شما یک رژیم ایده آل طراحی کند .

 

باید مواد غذایی مورد نیاز بدن شما در این رژیم گنجانده شود و به سبکی طراحی شود که شمارا از ادامه ی راه خسته نکند .

 

یک رژیم چاقی مناسب باید ماندگار باشد و بتواند اراده ی فرد را در رسیدن به وزن ایده ال یاری کند .

 

مشورت صحیح در جلسات مشاوره و بررسی روند چاقی شما از وظایف دکتر تغذیه است که میتواند به شما انگیزه ی کافی برای ادامه ی مسیر را بدهد .

 

از پزشک بخواهید تا با توجه به ذائقه ی شخصی شما رژیم را طراحی کند و تمایلات شما به گروه های مختلف غذایی را بررسی نماید . رژیم های چاقی باید بسیار لذیذ و لذت بخش باشند و فرد را در ادامه ی رژیم یاری نماید .

 

همانطور که بیان شد به کمک روش های نوین و رژیم های اصولی ارائه شده توسط متخصص تغذیه می توانید به وزن ایده آل خود دست یابید ، برای این کار لازم است تا شما از یک برنامه ی غذایی مفید پیروی کنید، البته مصرف تمامی گروه های غذایی برای وزن گیری توصیه می شود و دقت در انتخاب نوع غذاهای مصرفی در طول شبانه روز تاثیر به سزایی در کاهش یا افزایش وزن شما دارد .

 

در این بخش غذاهایی که برای افزایش وزن مفید هستند را به شما معرفی می نماییم :

 

باید بدانید که توده ی بدنی شما بیان گر این خواهد بود که شما کاهش وزن دارید یا خیر ؟ بنابراین در صورتی که BMI یا شاخص توده بدنی تان کمتر از ۵/۱۸ باشد ، می توان گفت که شما به کم‌ وزنی دچار هستید و باید با کنترل تغذیه و دریافت رژیم چاقی این مشکل را حل نمایید . در صورتی که شما لاغر باشید به صورت روزانه نیاز به کالری بیشتری خواهید داشت تا با مصرف مواد غذایی و انرژی بیشتر به وزن مطلوب خود برسید. یک نکته ی بسیار مهم در تغذیه وجود دارد که شما باید به آن دقت داشته باشید شما برای افزایش وزن، نباید کالری ها دریافتی و مورد نیاز بدنتان را از هله هوله و خوراکی های مضر تهیه نمایید ، غذاهای مورد استفاده شما باید ارزش غذایی مناسبی داشته باشد ، غذاهای کم ارزش علاوه بر مضر بودن می توانند شما را دچار بیماری نیز بنمایند ، به جای استفاده از غذاهای بی رزش و کم ارزش بلکه باید از مواد غذایی سالم، مغذی و پرکالری استفاده نمایید.

 

روغن‌های سالم مصرف کنید :

 

به شما توصیه می شود که با افزودن مقدار بیشتری روغن به غذا، یک کالری بیشتری دریافت کنید، اما نکته ی مهم در این باره استفاده از روغن‌های سالم است .
یکی از روغن های مفید روغن زیتون است که سرشار از اسیدهای چرب تک‌ غیراشباع سالم می‌باشد ، این روغن قیمت مناسبی دارد و در حفظ سلامت شما تاثیر گذار خواهد بود. برای مصرف آن با افزودن روغن زیتون خالص به پاستا، نان یا سبزیجات به آنها طعم دهید و از آن لذت ببرید، البته روغن زیتون باعث افزایش کالری دریافتی شما در طول روز خواهد شد .

 

نان‌های سالم و مقوی مصرف کنید :

 

کربوهیدرات ها بسیار مناسب هستند تا شما افزایش وزن را تجربه کنید، دریافت کربوهیدرات ها در طول روز به صورت چشمگیری در اضافه وزن شما تاثیر می گذارد ، مصرف انواع نان که منابع خوبی از کربوهیدرات ها هستند، می‌توانند برای افزایش انرژی مورد استفاده قرار گیرند. یک برش نان حدود ۷۰ کیلوکالری انرژی دارد. شما می‌توانید برای دریافت کالری بیشتر، پنیر خامه‌ای به آن بیفزایید.
مغزها و دانه‌ها ها را مصرف کنید :
مغز ها بسیار مفید هستند، بد نیست بدانید که مغزها و دانه‌ها سرشار از اسیدهای چرب چندغیراشباع هستند این دسته از مواد غذایی می‌توانند مقدار کالری رژیم را افزایش دهند و در نهایت منجر به اضافه وزن شما گردند
مناسبترین مغز ها ودانه ها برای رژیم غذایی چاقی :
1- بادام
2- گردو
3- بادام زمینی
4- تخمه آفتابگردان
5- تخم کتان
6- تخمه کدو
می باشند، از این دسته‌ اند که طعم و کالری غذاها را افزایش می‌دهند.
افزایش تعداد وعده‌ها:
اگر تمایل به افزایش میزان کالری دریافتی در طول روز دارید ، این کار را با افزایش تعداد وعده‌های غذایی خود انجام دهید ، بعد از مدتی خواهید دید که با اضافه نمودن تعداد میان‌وعده‌ها وزن شما بالاتر رفته و میزان غذا در هر وعده افزایش داده شده است . البته اگر وعده‌های غذایی حجیم باعث ناراحتی شما می‌شوند، حجم غذا را در هر وعده کاهش دهید، اما به دفعات خوردن بیفزایید. خوردن میان وعده‌های سالم در طول روز باعث می شود که علاوه بر اضافه وزن از سلامت خود لذت ببرید.

حداقل سن برای جراحی زیبایی بینی

جراح بینی در رابطه با سن مناسب جراحی زیبایی بیان می کند:
از دیدگاه جسمی، زمانی جراحی زیبایی بینی قابل انجام است که رشد استخوانهای صورت فرد کامل شده باشد. چنانچه پس از جراحی بینی صورت در حال رشد باشد ممکن است نازیبایی های اصلاح شده مجددا بازگردند و یا اینکه رشد صورت بعد از عمل از دستخوش تغییرات شود. از آنجا که رشد استخوانی صورت در دخترها در شانزده سالگی و در پسرها در هجده سالگی تکمیل میشود لذا از این سنین به بعد انجام عمل جراحی بینی ممنوعیتی ندارد. البته در برخی موارد نظیر انسداد شدید تنفسی در سنین پایین تر هم امکان انجام جراحی های محدود بر روی بینی وجود دارد، ولی بطور کلاسیک میتوان جراحی زیبایی بینی را در دختر ها از ۱۶ سالگی و در پسر ها از ۱۸ سالگی انجام داد.
از دیدگاه روانی هر گونه جراحی زیبایی می بایست در سنی انجام شود که فرد به بلوغ فکری، شخصیتی و روانی رسیده باشد. هرچند زمان خاصی را برای بلوغ روانی نمیتوان ذکر کرد، ولی این سن معمولا هجده سالگی در نظر گرفته میشود. البته باید این را هم در نظر داشت که شانزده تا هجده سالگی یک مقطع سنی بسیار بحرانی از نظر شکل گیری شخصیت و اعتماد به نفس است و گاهی به تعویق انداختن جراحی تا هجده سالگی ممکن است به ایجاد یک شخصیت سَرخورده و احساس عدم کفایت منجر شود.
نتیجه کلام آنکه معمولا سعی میشود چه در دخترها و چه در پسرها عمل جراحی زیبایی بینی تا هجده سالگی به تاخیر انداخته شود. البته به استثناء دختران شانزده تا هجده ساله ای که بعلت نازیبایی شدید بینی، شکل گیری صحیح اعتماد به نفسشان در معرض خطر است.

حداقل سن برای جراحی زیبایی بینی

دستمال کاغذی یا کلينکس ؟

دستمال کاغذي یا کلينکس ؟

دستمال کاغذی | تولید دستمال کاغذی

چندین سال قبل یک شرکت امریکایی به نام شرکت «کيمبرلي کلارک» شروع به تولید محصولات بهداشتی مانند دستمال کاغذي‌هاي کلينکس، محصولات بهداشتي کوتکس، دستمال توالت کوتنل، پوشک‌هاي‌هاجيز و خشک‌کننده‌هاي گودنايتز نمود.

در سال 1924 این شرکت دستمال کاغذی های کلينکس را به منظور پاک کننده آرایش تولید نمود. این دستمال ها نسبت به دستمال های حوله ای که در آن زمان خانم ها استفاده می کردند، بسیار ارزانتر بود. وقتی فروش این محصول بالا رفت ، شرکت کیمبرلی تحقیقاتی برای یافتن دلیل این موضوع انجام داد. نتیجه تحقیقات حاکی از این بود که به دلیل پایین بودن قیمت کلينکس بعضی از مشتریان در دوران سرماخوردگی از این محصول استفاده می کنند و بعد آن را دور می ریزند.

دستمال کاغذي یا کلينکس ؟

این نوع استفاده از دستمال های کلينکس توسط مردم ابداع شد و کلینکس روی آن سرمایه گذاری کرد. بعدها شعار تبلیغاتی این محصول به « سرماخوردگي را در جيب خود حمل نكنيد » تغییر یافت. استفاده از این محصول کم کم بین زنان خانه دار رواج یافت و آن ها متوجه شدند که که دستمال کاغذی یکبار مصرف خیلی بهداشتی تر از دستمال های پارچه ای و حوله ای است که قبلا استفاده می کردند.

اولین برندی که جعبه‌هاي عمودي، دستمال‌هاي جيبي و رنگي، دستمال با طرح‌هاي چاپي، حوله‌هاي کاغذي، دستمال مخصوص آقايان، دستمال‌هاي معطر، دستمال سه لايه، دستمال‌هاي پاک‌کننده شيشه عينک، دستمال نوجوانان، پاک‌کننده‌هاي کيف خانم‌ها، دستمال‌هاي دسته‌اي و مسافرتی را تولید نمود ،  کلينکس بود. در سال های اخیر شرکت کيمبرلي کلارک شرکت لهستاني Klucze توليد کننده دستمال کاغذي را نیز از آن خود کرد.  این شرکت بعد ها متهم به تخريب محيط‌ ز‌يست و از بين بردن درختان براي توليد خمير کاغذ شد. این برند به دلیل فراگیر شدن ، به یک نام همگانی تبدیل شد و بسیار از مردم در سراسر جهان خصوصا در آمريکاي شمالي به هرگونه دستمال کاغذی کلينکس می گویند. درآمد برند کلينکس در سال گذشته در حدود 19 میلیارد دلار ، گزارش شده است.